اتو کردن لباس کار، یک کار ضروری و اغلب زمان‌ بر است، اما با ترفندهای اتوی لباس کار و آموزش تکنیک‌ های صحیح، این وظیفه نه تنها لذت‌ بخش می‌شود، بلکه به سرعت و به دقت می‌توانید لباس کار خود را اتو کنید و از لباس‌های بدون چروک و مرتب لذت ببرید. بسیاری از افراد برای اتو کردن لباس کار، از کنار جزئیات و تکنیک‌های صحیح آسان عبور می کنند. این موضوع ممکن است باعث آسیب به لباس یا آسیب به بافت آن شود. حتی اگر لباس به نظر صاف و زیبا برسد، اگر از تکنیک‌های صحیح استفاده نشود، چروک‌ها به سرعت بازگردانده می‌شوند و ظاهر لباس تغییر می‌کند. بنابراین آشنایی با ترفندها و مراقبت‌های لازم در اتو کردن لباس کار از اهمیت بسیاری برخوردار است. تا انتها با ما همراه باشید تا ترفندهای اتوی لباس کار را بررسی نماییم.

در صورتی که شما عزیزان قصد اطلاع از لیست قیمت و خرید انواع لباس کار با ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت به طور مستقیم از طراح و تولید کننده و بدون واسطه را دارید، جهان ایمنی بهترین انتخاب برای شما عزیزان است؛ جهان ایمنی با سابقه ای درخشان و طولانی در حوزه لباس کار همواره ایمنی و رضایت افراد را درالویت خود قرار داده است. می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن: 09129646684                              09360925624                                      02166170151 

نحوه صحیح اتوی لباس کار

دیدن کنید: لباس کار مهندسی

15 تا از بهترین ترفندهای اتوی لباس کار

برای مقابله‌ با مشکل چروک شدن سریع لباس ها و بالا بردن کیفیت اتوی لباس، بهتر است ترفندهای اتوی لباس کار را در پیش بگیرید. در ادامه‌ به 15 ترفند آسان در راستای این کار اشاره می‌نماییم که می توانید با استفاده از آنها به‌راحتی لباس هایتان را اتو کشیده و به ظاهری آراسته‌ دست پیدا کنید.

تنظیم دمای اتو

یکی از ترفندهای اتوی لباس کار این است که قبل از اتو کردن لباس کار، توصیه می شود دمای اتو را بر روی کمترین درجه حرارت تنظیم کنید تا از سوختگی و حتی چروک شدن مجدد لباس جلوگیری شود.

آماده‌سازی میز اتو

برای اتو لباس کار خود پیشنهاد می شود از یک میز اتو، پارچه‌ نرم و ضخیم برای اتو زدن کمک بگیرید.

قرار دادن پارچه مرطوب و کنارتان

یکی از ترفندهای اتوی لباس کار این است که یک پارچه‌ کتان مرطوب را در دسترس داشته‌ باشید. این پارچه مانع‌ آسیب رساندن حرارت مستقیم اتو به‌ لباس می‌ شود.

استفاده از آب بدون املاح

در راستای جلوگیری از خطر سوختگی لباس  از آب معمولی یا آب مقطر برای پر کردن مخزن اتو استفاده کنید.

توجه به برچسب راهنما

از دیگر ترفندهای اتوی لباس کار این است که همیشه برچسب راهنما را بررسی کنید تا دما و روش اتو کشی مناسب را برای هر نوع پارچه در نظر بگیرید.

استفاده از اسپری آب

اکثر اتوهای مدرن دارای مخزن اسپری آب هستند، اما در صورتی که‌ این امکان در اتو شما وجود ندارد، برای مرطوب کردن لباس‌ها، یک بطری آب حاضر کنید. قبل از اتو کردن لباس کار خود کنید، لباس را با کمک این آب مرطوب کنید. این کار باعث می‌شود چروک‌ها بسیار آسان و سریعتر از بین بروند.

توجه به جنس پارچه

پیش از هر اقدامی، به جنس پارچه توجه کنید. هر نوع پارچه را بر اساس دستورالعمل‌های اتوکشی آن انو نمایید. این اقدام جلوی خسارت به لباس‌ها را می‌گیرد و از سوختگی، چروک یا افت برق جلوگیری می‌کند.

ابتدا لباس‌های ضخیم را اتو نزنید

از دیگر ترفندهای اتوی لباس کار این است در صورتی که دارای لباس‌های با حجم و ضخامت زیادی هستید، اتو کشی را با لباس‌های نازک و سبک شروع کنید. این اقدام به جلوگیری از خطر سوختگی لباس‌ها کمک می‌کند. حرارت اتو را بر اساس نوع پارچه تنظیم کنید؛ از پایین به بالا از پارچه‌های نازک به پارچه‌های ضخیم بروید.

لباس خشک و خیس را اتو نکنید

لباسی که خیس است، قبل از اینکه اتو بخورد باید به‌ طور کامل خشک شود. اتوکشی لباس‌های خیس و دم‌آورده ممکن است منجر به چروک‌ زدگی شود. از این رو، بهتر است لباس‌های خشک و نم نداشته را اتو کنید تا نتیجه بهتری حاصل شود.

لباس را بشویید

پیش از هر گونه اقدامی، حتما لباس را بشویید. این اقدام باعث حذف باکتری‌ها، بوی ناشی از تعریق و میکروب‌ها می‌شود. اتو کردن لباس کار کثیف ممکن است باعث جا ماندن آلودگی در لباس شود.

دیدن کنید: لباس کار زمستانی

اتوی لباس کار

دیدن کنید: لباس کار کارگری

به رنگ لباس دقت کنید

برای اتو کردن لباس‌های رنگی، توصیه می‌شود آنها را پشت و رو کنید و سپس اتو بکشید. این کار از تغییر رنگ لباس جلوگیری می‌کند. در اتوکشی لباس‌های مشکی، بهتر است یک پارچه نخی و تمیز را روی لباس قرار دهید تا از برق نیافتن یا روشن شدن لباس جلوگیری شود.

جلوگیری از برق نیافتادن لباس‌ها

برای جلوگیری از برق نیافتن لباس و ایجاد لکه به دلیل قطرات آب، لباس را مستقیما اتو نزنید. همیشه از یک پارچه نخی نازک و تمیز استفاده کرده و آن را روی لباس بگذارید، سپس اتو بکشید. اگر برق به لباس افتاد، از یک پارچه نمدار برای حذف برق استفاده کنید.

دقت کنید که اتو کردن لباس کار خود کنید را آرام انجام دهید. همچنین، پارچه‌های ظریف را مستقیما به اتو قرار ندهید و یک پارچه مرطوب بین سطح اتو و لباس قرار دهید. لباس‌های مشکی به علت جذب نور زودتر برق می‌افتند. برای رفع این مسئله، می‌توانید سه قاشق سوپ خوری سرکه را در یک لیتر آب حل کرده و از روش با یک فرچه نرم روی لباس بکشید.

تکنیک اتو کردن لباس کار

از دیگر ترفندهای اتوی لباس کار این است که لباس را به صورت مستقیم و بدون زاویه اتو نزنید. بهتر است اتو را به صورت چرخشی و دورانی روی لباس بکشید تا از تغییر سایز لباس جلوگیری شود. این تکنیک باعث می‌شود لباس به شکل یکنواخت‌تری اتو شود.

لباس‌ها را با بتکانید و صاف کنید

از دیگر روش های موثر برای کاهش چروک‌ها و حاضرکردن لباس برای اتو، این است که لباس را با دست خود تکان دهید و صاف کنید. هنگام خارج کردن لباس از خشک‌کن، ابتدا چند بار لباس را بتکانید و سپس قسمت‌های تاخورده و چروک‌دار را با دست باز کنید تا شکل اولیه لباس حفظ شود. این کار به شدت زمان اتوکشی را کاهش میدهد و چروک‌های لباس را به حداقل می‌رساند.

از اتو محافظت کنید

حین استفاده از اتو، به آن دقت کنید و از آن محافظت کنید، زیرا اتو وسیله‌ای حساس و گرانبهاست و حتی با کوچک‌ترین اشتباه ممکن است آسیب ببیند. پس از هر بار استفاده از اتو، مخزن آب را خالی کنید تا از رسوبات جلوگیری شود و از لباس‌های کثیف اتو نزنید.

شیوه اتو کردن لباس کار

از دیگر ترفندهای اتوی لباس کار این است که‌ اتو کردن لباس کار خود را در اتاق خواب انجام دهید تا از تخت برای قرار دادن لباس‌ها کمک بگیرید. لباس‌هایی که به دمای پایین‌ تری برای اتوکشی احتیاج دارند، ابتدا اتو کنید و سپس به لباس‌های گرم‌ تر بروید. هنگام اتو کشیدن قسمت‌هایی از لباس را که اتو کردید آن طرف میز اتو و دور از دسترس خود بگذارید. درزهای لباس را از پشت باز کنید و آستین‌ها را با حوله یا مقوا اتو کنید.

یکی دیگر از ترفندهای اتوی لباس کار است که برای اتوکشی قسمت‌های دیگر لباس، از حرکت چرخشی و دورانی اتو استفاده کنید. لباس‌های مات و براق را به ترتیب از داخل و بیرون اتو بزنید. برای اتوکشی کشباف‌های آکریلیک، اتو را بر روی آن فشار دهید و پس از خشک شدن کامل قسمت‌های اتو شده، لباس را روی میز اتو حرکت دهید. از اتوکشی پارچه و لباس‌های مخملی خودداری کنید. در پایان از مراقبت مناسب از اتو اطمینان حاصل کنید.

دیدن کنید: جلیقه ایمنی

نتیجه گیری

به طور کلی، توجه کردن به ترفندهای اتوی لباس کار امری ضروری است. این ترفندها را باید با جزئیات متناسب با جنس و نوع هر لباس در نظر بگیرید. با این رویکرد، امکان اتوکردن سریع‌ تر و با کیفیت‌ تر لباس‌های خود وجود دارد. به همین دلیل، مهم است که با دقت به اصول اتوکردن پیش بروید و هر لباس را بر اساس نیاز و خصوصیات خود اتو کنید.

دیدن کنید: لباس آتش نشانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *