راه های از بین بردن بوی بد لباس کار ایمنی 

بوی بد لباس کار یکی از آزار دهنده ترین اتفاقاتی هست که ممکن است برای هر شخصی پیش آید. شما ممکن است به دلیل فعالیت در محیطی که هستید به شکل های مختلفی لباس کارتان دچار بودی نامطبوع شود. از آنجایی که محیط کار نیز محیطی عمومی می باشد، افراد در طول تایم کاری با همکار، کارفرما، پرسنل و… برخورد دارند، باید همگی بهداشت فردی را رعایت کنند، چرا که در صورت عدم رعایت بهداشت فردی موجب اختلال در روابط اجتماعی و کاری شده و حتی بر روی راندمان کاری، رفتار سازمانی و…. نیز تاثیر منفی میگذارد. به هیچ عنوان جلوه  قطعا با رو به رو شدن چنین مشکلی به دنبال راه چاره ای خواهید بود تا بوی بد آن را از بین ببرید. بوی بد لباس کار ممکن است دلایلی مختلفی داشته باشد که باید بررسی شده، و برای پاک کردن هر یک راه حلی پیدا کرد. ازجمله دلایل بوی بد لباس کار میتواند به جای ماندن لکه های روغنی بر روی لباس، کثیفی محیطی، به جای ماندن تعرق بدن در طی زولانی مدت بر بافت پارچه، پاشش مواد و یا کار با فلز و تراشه های آهنی و… باشد. در ادامه این مقاله قصد داریم راه های از بین بردن بوی بد لباسکار ایمنی را مورد بررسی قرار دهیم. اگر به دنبال راهی مطمئن بدون اسیب رسیدن به بافت پارچه لباس خود هستید این مقاله را تا انتها مطاله کنید.

در صورتی که شما عزیزان قصد اطلاع از لیست قیمت و خرید انواع لباس کار با ارزان ترین قیمت و بهترین کیفیت به طور مستقیم از طراح و تولید کننده و بدون واسطه را دارید جهان ایمنی بهترین انتخاب برای شما عزیزان است؛ جهان ایمنی با سابقه ای درخشان و طولانی در حوزه لباس کار همواره ایمنی و رضایت افراد را درالویت خود قرار داده است. می توانید برای دریافت مشاوره و راهنمایی رایگان و کسب اطلاعات بیشتر با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

تلفن:  09129646684                                           09360925624                                                     02166170151 

دیدن کنید: لباس کار زمستانی

5 روش شستشوی بوی بد لباس کار

دیدن کنید: لباس کار مهندسی

6 روش رفع بوی بد لباس کار

لباس ها بلافاصله در اثر تماس با محیط اطراف بوی محیطی را به خود جذب میکنند. اولین چیزی که برای از بین بردن بوی نامطبوع لباس کار به ذهنتان میرسد، استفاده از مایع شوینده و لباسشویی است. اما لازم است بدانید که گاهی بوی بد لباسکار به راحتی با پودر های پاک کننده از بین نمیروند و شما به دنبال روش هایی دیگر خواهید گشت. در ادامه به معرفی چند روش اثر گذار برای از بین بردن بوی بد لباسکار خواهیم پرداخت.

  1. رفع بوی بد لباس کار با سرکه
  2. رفع بوی بد لباسکار با استفاده از آبلیمو
  3. از بین بردن کثیفی لباس کار با نمک دریا
  4. از بین بردن بوی بد لباس ایمنی با استفاده از جوش شیرین 
  5. پاک کردن کثیفی و بوی بد لباس کار با ترکیب لیمو و سرکه سیب
  6. پاک کردن خون از روی لباس با صابون و آب خنک

رفع بوی بد لباس کار با سرکه

از ساده ترین عنصر جهت روش های کار آمد و آسان برای از بین بردن بوی بد لباس کار که میتوان به آن اشاره کرد سرکه می باشد. سرکه خاصیت پاک کنندگی و اسیدی بالایی دارد و در اکثر مواقع در تمامی خانه های ایرانی به چشم میخورد چرا که مزایای فراوانی بجز قدرت پاک کنندگی و اسیدی دارد که از آن در ترشی و چاشنی غذا، جهت پاک سازی سر از موجودات زنده مثل رشک و شپش و… استفاده می شود. این محلول پاک کننده، به راحتی در دسترس عموم می باشد و میتوانید آن را از مغازه های سوپر مارکت و فروشگاه ها با هزینه کمی خریداری کنید. برای این کار تنها کافیست هنگام شستشو، لباس را در آب ولرم و مایع لباسشویی همچنین مقداری سرکه خیس کرده و پس از گذشت 30 دقیقه آن را شسته و آبکشی نمایید. دقت فرمایید که تایم طولانی لباس را با این ترکیب رها نکنید، چرا که مواد شیمیایی و اسیدی شوینده به بافت پارچه آسیب می رساند و موجب کاهش استحکام میگردد. این ترکیب میتواند به شما در رفع بوی لباس کمک کرده و تا حدودی بوی بد لباس کار شما را از بین ببرد. لازم به ذکر است که به سبب اسیدی بودن حتما به هنگام کار با سرکه خالص از ماسک استفاده نمایید و یا به صورت مستقیم از آن استنشاق نکنید چرا که موجب آسیب و سوزش در قسمت دستگاه تنفسی می شوید. 

رفع بوی بد لباس کار = 5 پیمانه آب ولرم+ 3 پیمانه سرکه + سه چهارم پیمانه مایع شوینده + 30 دقیقه زمان

ربع بوی بد لباس کار با سرکه

دیدن کنید: لباس کار کارگری

رفع بوی بد لباسکار با استفاده از آبلیمو و نمک دریا

رفع بوی بد و کثیفی از روی لباس کار با استفاده از آبلیمو و نمک دریایی از جمله روشهای قدیمی و پر کاربردی می باشد که بسیار به افراد در زمینه پاک سازی چرک و کثیفی همچنین بوی نا مطبوع کمک می رساند. استفاده از ترکیب آبلیمو و نمک بهترین گزینه برای از بین بردن بوی، عرق بدن، لکه های روغنی و یا لکه تجمع کثیفی ها و … می باشد چرا که مواد خوراکی اسیدی بوده و قدرت پاک کنندگی بالایی دارند و همچنین معایب آن از مواد شوینده شیمیایی بسیار کمتر است. این روش بسیار کم هزینه بوده و آبلیمو و نمک دریا، عواملی می باشند که در دسترس همگان است که آبلیمو در مغازه ها و نمک دریایی در عطاری ها یافت می شود. لازم به ذکر است که میتوانید بجای نمک دریایی از نمک خوراکی تصفیه شده نیز استفاده کرد اما نمک دریایی به سبب درشت و سنگی بودن قدرست پاک کنندگی بیشتری دارد. نحوه شستشوی با هر دو صورت دستی و ماشینی امکان پذیر می باشد. جهت اجرای این روش ابتدا نمک دریا و آبلیمو را با هم ترکیب کنید و سپس در ماشین لباس شویی بریزید. از مزایای این روش میتوان به جرم بری و تمیز شدن لوله های ماشین لباس شویی اشاره نمود.

رفع بوی بد لباس با نمک

دیدن کنید: جلیقه ایمنی

از بین بردن بوی بد لباس ایمنی با استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین یکی از روش های از بین بردن بوی بد لباس به سبک سنتی است. جوش شیرین همانند سرکه قدرت از بین بردن و پاکسازی بوی بد بالایی دارد، از مزایای بسیاری برخوردار است و در پخت نان و شیرینی همچنین به جهت خاصیت ضد عفونی که دارد جهت شستشوی دهان و دندان نیز مورد استفاده قرار میگیرد. برای اینکه از این روش استفاده کنید تنها کافیست تا مقداری جوش شیرین را همراه مایع یا پودر لباس شویی در ماشین لباسشویی خود بریزید. نکته قابل توجه اینجاست که جوش شیرین نه تنها باعث از بین بردن بوی بد لباس میشود بلکه موجب تمیزی و میکروب زدایی آن خواهد شد. جوش شیرین مورد دسترس اکثر عموم افراد می باشد که در مغازه ها به صورت بسته بندی و عطاری ها به چشم میخورد.

پاکسازی لباس با جوش شیرین

دیدن کنید: لباس آتش نشانی

پاک کردن کثیفی و بوی بد لباس کار با لیمو و سرکه سیب

استفاده از ترکیب لیمو و سکه سیب بسیار به افراد در رفع بود بد و نا مطبوع و پاک سازی لکه های کثیف و روغنی کمک می کند. علاوه بر از بین بردن بوی بد لباس کار شما میتواند به میکروب زدایی و از بین بردن باکتری های آن کمک کند. این روش به دو صورت دستی و ماشینی قابل اجا می باشد. برای استفاده از این روش مقداری لیمو به همراه سرکه سیب را باهم مخلوط کنید. سپس هنگام شستشو با ماشین لباسشویی آن را در مخزن مایع بریزید تا با لباس ها با آن شسته شوند، این ام موجب تمیز کاری مخزن و لوله های لباسشویی نیز میگردد. این محلولهای پاک کننده، به راحتی در دسترس عموم می باشد و میتوانید آن را از مغازه های سوپر مارکت و فروشگاه ها با هزینه کمی خریداری کنید. برای این کار تنها کافیست هنگام شستشو، لباس را در آب ولرم و سرکه سیب همچنین مقداری آبلیمو خیس کرده و پس از گذشت 30 دقیقه آن را شسته و آبکشی نمایید. دقت فرمایید که تایم طولانی لباس را با این ترکیب رها نکنید، چرا که مواد شیمیایی و اسیدی شوینده به بافت پارچه آسیب می رساند و موجب کاهش استحکام میگردد. این ترکیب میتواند به شما در رفع بوی لباس کمک کرده و تا حدودی بوی بد لباس کار شما را از بین ببرد.

پاکسازی لباس کار با لیمو و آبلیمو

دیدن کنید: لباس کار یکسره

پاک کردن خون از روی لباس کار با صابون

ممکن است عموم افراد آغشته شدن لباس به خون را تجربه نمایند، این اتفاق ممکن است در اثر خونریزی بینی، جراحت عضوی از بدن، رخ داد حوادث حین انجام کار و شغل قصابی و… پیش آید. پاک کردن لکه های خونی پس از خشک شدن و گذشت مدتی، کاری بسیار دشوار بوده و به راحتی انجام نمیشود. در اولین قدم در صورت امکان و دسترسی به امکانات هر چه سریع تر لباس را تعویض کرده و برای شستشوی آن اقدام نمایید. برخلاف تصورمان که خون گرم است پس با آب جوش و گرم لکه خونی راحت تر پاک میشود باید بدانید که این تصور کاملا اشتباه است! خیس کردن لباس در ترکیب آب خنک و صابون نیز بسیار به تمیزی لباس های آغشته به لکه های خونی کمک می کند. این روش نیز بسیار مورد استقبال افراد با شغل قصابی واقع شده است.

چگونه از بو گرفتن لباس ها جلوگیری کنیم؟

بهترین راه برای جلوگیری از بو گرفتن لباس ها دانستن چند نکته مهم و کاربردی است. این نکات به شرح زیر میباشند.

• خشک کردن کامل لباس

• دمای آب هنگام شستشو باید سرد باشد.

• استفاده از مایع شوینده مناسب و با کیفیت

• عدم رطوبت و نم لباس هنگام قرار دادن در کمد

• پس از اتمام شستشوی لباس ها در ماشین لباسشویی باید آن را سریعا از ماشین خارج کنید.

• تمیز بودن ماشین لباس شویی.(بهتر است قبل از شست و شوی لباس یک بار از قبل ماشین لباس شویی را بامواد ضدعفونی کننده تمیز کنید.)

 چگونه از بو گردفتن لباس ها جلوگیری کنیم؟

دیدن کنید: لباس کار لی

علت بوی بد لباس بعد از شستشو در لباسشویی

بوی بد لباس بعد از شستشو در لباسشویی، می تواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:

  • استفاده از مواد شوینده نامناسب

استفاده از مواد شوینده نامناسب، می تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس ها شود. مواد شوینده نامناسب، ممکن است حاوی مواد شیمیایی باشند که باعث ایجاد واکنش های شیمیایی و ایجاد بوی بد در لباس ها می شوند.

  • عدم استفاده از مقدار مناسب مواد شوینده

استفاده از مقدار زیاد مواد شوینده، می تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس ها شود. مواد شوینده اضافی، ممکن است در لباس ها باقی بمانند و باعث ایجاد بوی بد شوند.

  • عدم آبکشی کامل لباس ها

عدم آبکشی کامل لباس ها، می تواند باعث باقی ماندن مواد شوینده و آلودگی ها در لباس ها شود. این مواد، ممکن است باعث ایجاد بوی بد در لباس ها شوند.

  • وجود آلودگی در لباس ها

وجود آلودگی در لباس ها، می تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس ها شود. این آلودگی ها، ممکن است شامل چربی، عرق، یا مواد غذایی باشند.

  • وجود کپک یا قارچ در لباسشویی

وجود کپک یا قارچ در لباسشویی، می تواند باعث ایجاد بوی بد در لباس ها شود. کپک و قارچ، می توانند در محیط های مرطوب و گرم رشد کنند. بنابراین، اگر لباسشویی شما به طور منظم تمیز نشود، ممکن است کپک یا قارچ در آن رشد کند.

برای جلوگیری از بوی بد لباس بعد از شستشو در لباسشویی، می توانید نکات زیر را رعایت کنید:

  • از مواد شوینده مناسب استفاده کنید.
  • از مقدار مناسب مواد شوینده استفاده کنید.
  • لباس ها را به طور کامل آبکشی کنید.
  • لباس ها را قبل از شستشو، بررسی کنید تا مطمئن شوید که آلودگی ندارند.
  • لباسشویی را به طور منظم تمیز کنید.

از بین بردن بوی گوگرد از لباس

بوی گوگرد می تواند از لباس هایی که در معرض موادی مانند:

  • گوگرد
  • دود
  • مواد شیمیایی

قرار می گیرند، ایجاد شود. برای از بین بردن بوی گوگرد از لباس، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از سرکه سفید

سرکه سفید یک ماده طبیعی است که دارای خاصیت ضدعفونی کننده و ضدباکتری است. این ماده می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با سرکه سفید، کافی است مقداری سرکه سفید را در یک بطری اسپری بریزید و سپس آن را روی لباس اسپری کنید. پس از آن، لباس را به مدت چند دقیقه در معرض هوای آزاد قرار دهید تا سرکه سفید خشک شود.

استفاده از جوش شیرین

جوش شیرین نیز یک ماده طبیعی است که دارای خاصیت جذب بو است. این ماده می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با جوش شیرین، کافی است مقداری جوش شیرین را روی لباس بپاشید و سپس آن را به مدت چند ساعت یا یک شب در هوای آزاد بگذارید تا جوش شیرین بوی گوگرد را جذب کند. پس از آن، جوش شیرین را با یک برس یا پارچه تمیز از روی لباس پاک کنید.

استفاده از بوراکس

بوراکس یک ماده طبیعی است که دارای خاصیت جذب بو است. این ماده می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با بوراکس، کافی است مقداری بوراکس را در یک کاسه بریزید و سپس لباس را در آن قرار دهید. اجازه دهید لباس به مدت چند ساعت یا یک شب در بوراکس بماند تا بوراکس بوی گوگرد را جذب کند. پس از آن، لباس را با آب گرم بشویید.

استفاده از نمک

نمک نیز یک ماده طبیعی است که دارای خاصیت جذب بو است. این ماده می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با نمک، کافی است مقداری نمک را در یک کاسه بریزید و سپس لباس را در آن قرار دهید. اجازه دهید لباس به مدت چند ساعت یا یک شب در نمک بماند تا نمک بوی گوگرد را جذب کند. پس از آن، لباس را با آب گرم بشویید.

استفاده از شامپو بچه

شامپو بچه یک محصول ملایم است که می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با شامپو بچه، کافی است مقداری شامپو بچه را روی لباس بریزید و سپس آن را با آب گرم بشویید.

استفاده از سفید کننده

سفید کننده یک ماده شیمیایی قوی است که می تواند به از بین بردن بوی گوگرد از لباس کمک کند. با این حال، استفاده از سفید کننده می تواند به پارچه لباس آسیب برساند. بنابراین، بهتر است از این روش به عنوان آخرین راه حل استفاده کنید.

برای از بین بردن بوی گوگرد لباس با سفید کننده، کافی است مقداری سفید کننده را در آب گرم حل کنید و سپس لباس را در آن قرار دهید. اجازه دهید لباس به مدت چند دقیقه در محلول سفید کننده بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

استفاده از خشکشویی

اگر روش های بالا موثر نبودند، می توانید لباس را به خشکشویی ببرید. خشکشویی با استفاده از مواد شیمیایی تخصصی، می تواند بوی گوگرد را از لباس به طور کامل از بین ببرد.

با رعایت نکات زیر، می توانید از ایجاد بوی گوگرد لباس جلوگیری کنید:

  • از لباس هایی که در معرض موادی مانند گوگرد، دود، یا مواد شیمیایی قرار می گیرند، به طور منظم استفاده نکنید.
  • اگر لباسی را در معرض این مواد قرار دادید، بلافاصله آن را بشویید.
  • لباس ها را در مکانی خشک و تهویه دار نگهداری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *